חדשות ומבצעים
סקרים
היכן את/ה קונה בדר"כ את הסוללות למכשיר השמיעה שלך?
במכון השמיעה שלי
בבית מרקחת
בחנות אלקטרוניקה
במרכז לליקוי שמיעה
באינטרנט

מחקר חדש: מה חשוב לליקוי השמיעה בבחירת מכשיר שמיעה

מה חשוב לליקויי השמיעה בבחירת מכשיר שמיעה


מחקר חדש (1.2012) שנערך ע"י יצרן מכשירי השמיעה Starkey מצא שמאפיין האסטטיקה, או במילים אחרות, שלא יראו את המכשיר (invisibility)
הוא אחד מחמשת הגורמים המשפיעים ביותר בקבלת ההחלטה ברכישת מכשיר שמיעה.ניתן לראות שהלקוחות מתעניינים הרבה יותר במחיר המכשיר, בתצורת המכשיר ובאסטטיקה שלו ופחות בשם היצרן שעומד מאחורי מכשיר השמיעה. קלינאיי התקשורת לעומת זאת פחות מתעניינים במחיר ושמים בראש את איכות השמיעה ואת שם היצרן.
 
מה חשוב לך בבחירת מכשיר שמיעה?
# לקוחות קלינאי תקשורת
1 מחיר איכות השמיעה
2 איכות השמיעה שם היצרן
3 תצורת המכשיר מידת לקות השמיעה
4 אסטטיקה תצורת המכשיר
5 שירות לקוחות אסטטיקה
בהתאם לתוצאות המחקר ניתן לראות בשנתיים האחרונות שמרבית יצרני מכשירי השמיעה  המובילים משקיעים כספים רבים בפיתוחם של מכשירי שמיעה הנסתרים באופן מלא או כמעט  מלא בתעלת האוזן החיצונית. הסיבה לכך, לדברי אחד המנהלים הבכירים בחברת Starkey, היא שדור המבוגרים הנוכחי שמתחיל להשתמש במכשירי שמיעה, מודע הרבה יותר לצורת  המכשיר, לנראות שלו ולאסטטיקה שלו על גבי האוזן מאשר הדורות הקודמים. בנוסף לחוסר  הנראות של המכשירים החדשים, דור הלקוחות הנוכחי מכיר מקרוב ומשתמש קבוע  בטכנולוגיות המתקדמות של המחשבים והטלפון החכמים ולכן דורש לראות טכנולוגיות  מתקדמות גם במכשיר השמיעה שלו ("מקסימום טכנולוגיה במינימום מקום") כאשר המכשיר צריך להיות נסתר לחלוטין בתוך תעלת האוזן בשונה לחלוטין ממכשירי השמיעה הגדולים שמאחורי האוזן שאפיינו את הטכנולוגיה הישנה.

מאפייני משתמשי מכשירי השמיעה השונים:



בגרפים הנ"ל ניתן לראות את המאפיינים השונים של משתמשי מכשיר השמיעה הסטנדרטים והנסתרים.
מטרת יצרני מכשיר השמיעה היא לפתח מכשירים נסתרים לחלוטין מצד אחד אך עם מקסימום יכולות טכנולוגית מצד שני מתוך מטרה להציע אותם לאותם אנשים שללא שני יכולות אלו, לא היו שוקלים להתאים מכשיר שמיעה בשלב זה בחייהם.

אין ספק שפיתוח טכנולוגיות ומכשירי שמיעה נסתרים ישפיע באופן משמעותי על שוק מכשירי השמיעה, שכרגע עדיין מושפע מאוד מהסטיגמה שממנה חוששים חלק לא מבוטל מליקויי השמיעה. כאשר תוצע לאנשים אלו טכנולוגיה המאפשרת שמיעה טובה יותר, ללא החשש שאנשים אחרים יראו את מכשיר השמיעה, יש להעריך שנראה עליה משמעותית במספר האנשים הבוחרים להשתמש במכשירי שמיעה.